Hastane Bilgi Sistemleri Geçiş Süreci

19 Eylül, 2011

Bursa Zübeydehanım Doğumevi Başhekimi Sayın Uz. Dr. Mürüvvet Dayıoğlu

Bursa Zübeydehanım Doğumevi Başhekimi Sayın Uz. Dr. Mürüvvet Dayıoğlu ile hastane bilgi sistemleri geçiş süreçleri hakkında görüştük.

Hastane Bilgi Sistemi ile kurulum sürecinde zorluklar yaşadınız mı? Geçiş sürecinde herhangi bir veri kaybınız oldu mu?

Bursa Zübeydehanım Doğumevi’nde herhangi bir veri kaybımız olmadı ancak tabi ki problemlerimiz oldu. Bu noktada, geçiş sürecinin zor ve bunun işin doğasında olduğunu bilerek firma ve hastanenin bir ekip olarak çalışması gereklidir.

Bildiğiniz gibi bu tür sistemlerin değişiminde kullanıcı dirençleri yoğun olarak yaşanmaktadır. Bursa Zübeydehanım Doğumevi’ nde böyle bir dirençle karşılaştınız mı? Yönetim, kullanıcı direncini nasıl aşabiliyor?

Alışkanlıklardan vazgeçmek zordur. Elbette ki bu süreçte personelin direnci oldu ve adaptasyonu zaman aldı. Geçiş sürecinde hastane bilgi sistemi firması ile görüşmeler yaptık ve sorunlar ve bunların nedenlerini tespit ettik. Firmanın yönetimi ile gerçekleştirdiğimiz toplantılarda birbirimizin dilinden biraz daha iyi anlamamız gerektiğini ve bu doğrultuda planlamalar yaptık. Zaman içinde verilen eğitimlerle bu sorunu aştık.

Geçiş sürecinde hastanelerin dikkat etmesi gereken konular nelerdir? Ne gibi önlemler alınmalı, süreç nasıl işlemelidir?

Firmalar hastane ile sözleşme imzaladıklarında, kuruluma başlamadan önce hastane ile ilgili detaylı bir altyapı tespiti ve değerlendirmesi yapmalı hastanenin ve personelin sahip olduğu donanım hakkında bilgi edinmelidir.

Diğer bir önlemli konu hastane ve firmanın aynı tarafta durması ve gerektiğinde firmanın hastaneye danışmanlık yapıyor olmasıdır. Şu anda biz hastane bilgi sistemi firması ile bunu sağlamış durumdayız.  Kullanıcı ve firma arasındaki güven, kullanıcının sisteme daha iyi adapte olmasını da beraberinde getirmektedir. Böylece hastane sağlıklı işleyen bir bilgi sistemine sahip oluyor.

Ankara merkezli bir firma olması, sunduğu destek hizmetlerini kısıtlıyor mu?

Şu anda modül üzerinden istek yaparak ve telefon görüşmeleriyle iletişim kuruyoruz. Daha önce de söylediğim gibi, iki organizasyon arasında artık güven oluştuğu için süreçler daha sağlıklı işliyor.

Halihazırda çalışmaya devam ettiğimiz HBYS yüklenicisinin en iyi yönleri, gerektiğinde çabuk ulaşılabilir olması, HBYS ile ilgili taleplerimizde ortak noktayı hızla yakalayabilmemiz ve rahat iletişim kurabildiğimiz bir firma olmasıdır.

Sizce teknolojik gelişmeler, hastane bilgi sistemlerine neler katmalı?

Teknolojik gelişmeler aslında sistemleri daha komplike bir yapı haline getirmekten ziyade basitleştirmeye yönelmelidir.

Otomasyon sistemleri basit yapıda olsa dahi Sağlık Bakanlığı’nın teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor olması ve sistemlerin buna uyarak hızla gelişmelerinden dolayı personelin bu hıza adaptasyonunda sorunlar olabiliyor. Bizler daha bir nesil atlamadan otomasyon sistemleri şimdiden birkaç nesil atlamış görünüyor. Ancak zamanla bu fark kapanacaktır.

Yorum yazın

Yorum yazmak için giriş yapmalısınız.